EQUA is weer futureproof!

Renovatie kantoor. Op 1 december 1996 namen we het huidige pand aan de Dr. Ottenstraat in Simpelveld in gebruik. De focus van EQUA lag toen nog op de verkoop van zelf geassembleerde computers, hardware en software. Tot de klanten in die tijd behoorden bekende namens zoals: de GGD’s, Academisch Ziekenhuis, Atrium Medisch Centrum Parkstad e.v.a.. Op het hoogtepunt in 1999 werkten er 25 mensen bij EQUA om de duizenden pc’s die we op jaarbasis assembleerden te bouwen, controleren en installeren bij onze relaties.

Ruim 20 Jaar later
Dik 20 jaar later ziet de wereld er heel anders uit en is EQUA mee veranderd. In plaats van het verkopen van producten ligt de nadruk nu op het leveren van ICT diensten aan het midden- en kleinbedrijf. EQUA is veranderd van een verkooporganisatie in een ICT partner. Het werd dan ook hoog tijd dat het oude kantoor met showroom opgeknapt werd. Onze technici werden letterlijk in het daglicht gebracht door de werkplekken vanuit de donkere ruimte naar een modern en licht kantoor te verhuizen.

Transparant
De muren die ons van elkaar scheiden zijn letterlijk afgebroken en alle werkplekken zijn nu omringd door ramen in een grote en moderne ruimte. Het kantoor is inmiddels al in gebruik waarbij ook onze nieuwe huisstijl is doorgevoerd, de bestrating is vervangen en iedereen zijn plekje heeft gevonden.

Domotica
Schakelaars zult u, op een tweetal schakelaars na, niet aantreffen. De aansturing van verlichting, rolluiken, verwarming en koeling wordt waar nodig geregeld via een door onszelf geïnstalleerd domotica systeem van Fibaro. Op kantoor bedienen we de verlichting en zonwering via de domotica en ons datacenter wordt grotendeels gekoeld met buitenlucht. De afgevoerde warmte gebruiken we om ons magazijn te verwarmen en alleen als de buitentemperatuur te hoog is, schakelt de airconditioning bij. De zonwering sluit automatisch een kwartier na zonsondergang maar niet eerder dan 17:15.

Credits
Wij  zijn in onze nopjes met ons nieuwe door architect Joost Pennings ontworpen kantoor. Het werk werd binnen budget en op dag nauwkeurig opgeleverd door onze lokale aannemer Marc Didden (Hendid Bouwbedrijf b.v.). De renovatie begon op maandag 28 mei en werd op de geplande datum (vrijdag 22 juli) opgeleverd.

Marc Didden heeft niet alleen het hele project begeleid en bewaakt maar stond ook vaak samen met zijn zoon te boren, te zagen, te breken, te sjouwen en dat altijd met een grote glimlach en goede zin. Ook de niet vermijden lijst met kleine puntjes werd en wordt nog steeds vlot opgepakt.

Maar ere wie ere toekomt, dus we bedanken ook de volgende relaties en bedrijven:

  • Botterweck (schilderwerk binnen en buiten)
  • Laumen (zonwering)
  • Ploem (sanitair en verwarming)
  • Machinefabriek Steinbusch (maatwerk t.b.v. het strekmetaal)
  • Paul Kersten (elektro en bekabeling installaties)
  • René Kicken (interieurbower)
  • Stalumex (gevel en deuren)
  • Kelleners Glasdesign (glazen wanden en schuifdeur)
  • Rutters + Smits (sanitair en tegels)
  • Igte (plafonds)
  • ABC hekwerken

en alle anderen die wij niet vermeld hebben maar die wel op een of andere manier aan de klus bijgedragen hebben.

In de loop van 2020 als ook de laatste puntjes op de i staan ontvangen onze klanten en relaties een uitnodiging voor een officiële opening.

Service & contact

Wij helpen u graag verder met al uw ICT en Cloud uitdagingen. Vandaag en in de toekomst.
Bel, app of e-mail ons en wij komen bij u terug. U bent ook van harte welkom op ons hoofdkantoor in Simpelveld.

Deel dit artikel op: 

LinkedIn
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print

FTTB+

Populair